Arkadaşlarımız bir yazı paylaşmışlardı.İnsan ilk başta okuyunca kanını donduracak saldırganlıkta içinden her satırında Pomak düşmanlığı fışkıran bir yazı idi.Tabiki artık böyle yazılara şaşırmak yetmez.Her kimki Pomak halkına karşı bu şekilde sebebi anlaşılmayacak derecede saldırganca davranışlar sergilerse,bizlerde Pomak aktivistleri olarak bunlara gereken cevabı vereceğiz.Meydanlar onların serbestçe at koşturdukları zamanlardaki gibi artık boş değil ,Pomak halkının gerçek çıkarlarını savunan kurum,kuruluş ve aktivistleri vardır.
[C.Ö.] Ünlü filozof Hiedegger: “Dil insanların vatanıdır” der. [DPH] Yazının başlangıcı doğru aslında.Evet Dil insanların vatanıdır,buna karşı çıkacak bir kişi tanımadım henüz.Dolayısıyla Pomakçada bizim vatanımız demektir.Pomak dilimize sahip çıkmamızın en temel nedeni bu olmalı,toprak kutsiyetleri yapma dönemini aşıp dilimiz vatanımızdır düşüncesiyle bilinen en eski slav dialekti olan Pomakçamıza sahip çıkmak zorundayız.
[C.Ö.] Batı Trakya Müslüman Türklerinin namusu Türkçe’dir. [DPH] Yazar burda da yanlış birşey söylememiş çünki Batı Trakya Pomaklarının dili nasılki Pomakça ise, tabikide Batı Trakya Müslüman Türklerinin dilide Türkçedir ve her halk gibi Türklerde dillerine sahip çıkmak gibi bir görevleri vardır ve mecburdurlar ,çünki yazarda belirtmiş ,dil vatandır,kim vatanına sahip çıkmazki.
[C.Ö.] Kimse Pomak’ça diye bir dili milletimize danışmadan, iradesine saygı duymayıp onayını almadan da-yatamaz. [DPH] Şimdi yazar kendine verdiği gazla olsa gerek , saçmalamanın zirvelerine doğru tırmanmaya başladı. Ne güzel aklı başında şeyler yazıyordu,namus,vatan,diline sahip çıkmak,şeref,haysiyet,iyide kendisi anladığımız kadarıyla Türk olan bir kişi neden Pomaklara elbise biçiyor ? ve dillerini kabul etmiyor.Hani dil vatandı,hani şerefti,haysiyetti.ne zannediyor kendisini,Pomakların o kadar şerefi yokmu ki dillerine sahip çıkamayacaklar,gelin Türkçeye sahip çıkın diyor,yani şerefsizlik yapın diyor.Oysa biz kendisini Pomak olarak bilenlerin şerefsizlik ve haysiyetsizlik yapmayacağını çok iyi bilmek zorunda. Ha ,Yunan devleti Türk olanlara Pomakça öğreneceksin dediyse o dayatmadır, buna hepbirlikte karşı dururuz. Fakattt Pomak halkınında diline sahip çıkma hakkı olduğunun çok iyi bilinmesi gerekir.
[C.Ö.]Devletimiz bizleri yok etmek için Pomak’ça diye bir dili Latin harflerine uyarlıyor ve bununla yapay bir Pomak ulusu ihdas etmeye çalışıyor. Devletin bu dil sevdası Türkçe düşmanlığının bir belirtisidir. Pomakları çok sevdiklerinden değil. [DPH] Bu satırları okuduktan sonra “Abe kör cahil” diyesi geliyor insanın .Pomakçanın latin harflerine uyarlanması nesi kötü,Türkiye Türkçesi kaç yıl önce latin harflerine uyarlandı bilmezmisin? Yoksa sen hala arap harflerini savunan zatlardanmısın, bilemiyorum artık.
Kaldıki latin harfleri kullanılan Türkiyede ,dünyadaki Pomak sayısının yarısından fazlası yaşıyor.Batıtrakyada da Yunan devletinin zamanında zorla dayattığı Türkçe öğrenimden dolayı Batı Trakyadaki Pomakların da çoğunluğu latin harflerini okuyup yazabiliyor.Şimdi ,bir dilin kullanımının kolaylaştırılması ve yaygınlaştırılması için Pomakçanın krilce alfabesinin Latince harflere uyarlanması neden zoruna gidiyor ve neden garipsiyorsun,çok uzak değil 80 kusur yıl önce sen de Arap harfleri kullanıyordun.
Şimdi krilce Pomak alfabesini versek[*] ve Bulgaristan haricinde kaç yüzbin Pomak bunu okuyabilecek? Ayrıca bundan sanane? Pomak olan biziz,Pomaçayi savunan bizleriz,bırakta hangi alfabeyi ne şekilde kullanacağız bizler karar verelim.
[C.Ö.] Devletimize bir sualimiz olacak. Dillere bu kadar saygınız varsa neden Türk okullarında Türkçe derslerini ortadan kaldırmaya çalışıyorsunuz?
[DPH] Evet işte aynı dili konuşuyoruz.Devlete sormak gerekiyor, neden Türk okullarında Türkçe dersleri ortadan kaldırmaya çalışıyor.Neden Lozan anlaştlaşmında Müslüman azınlığın ana dilde eğitim hakkı olmasına rahmen Müslüman Pomak yerleşimlerindeki okullarda bunca yıldır Pomakça eğitime geçilemedi.Gelin birlitke haklarımızı arayalım.Ama sen kalkıp Pomak okullarında da Türkçe okutulsun dersen orda kavga ederiz,ayrışırız.Benim seni sevdiğim ve sahip çıktığımın 10 da 1 i kadar sen bana yaklaşsan ,tüm bu tarz oyunların üstesinden birlikte geliriz.Malesef bölücülük yaptığının farkında değilsin .
[C.Ö.] Var olmayan bir dili (“Pomak’ça”) yaşatmaya çalışırken ve bu uğurda milyonlar harcarken, diğer yandan aynı şevkle Türkçe’nin tarihten silinmesi için gayret ediyorsunuz. [DPH] İşte düpedüz saçmalamışsın diyeceğim ,çünki ben anamdan öğrendiğim dilin ne olduğunu biliyorum.Kalkıpta Pomak dili diye birşey olmadığını iddia edecek kadar cahilsen sana ne denebilirki. Hani bir söz vardır,senin anlatacakların karşındakinin anlayacağı kadarı geçmez.Bizimkisi de o misale döndü,benim burda sayfalar dolusu yazmamın bile, senin bu cahilliğinle bir satırını ancak anlarsın,yada onu bile anlamazsın.Bu yüzden Pomakça varmıdır ,yokmudur tartışması yapmak bile abes-i iştikaldır. Diğer yandan Yunan devletinin(böyle bir planları varmı yokmu ben bilemem)Türkçeyi silmek istiyormu, istemiyormu o ayrı mesele.Ama bence evvela Türkiyeye bakıver,tv leri izle,reklam panolarını oku,hatta şimdi lise mezunu birisine 1920 lerden sonra latin harfleriyle yazılmış Türkçe bir kitabı okut,bakalım tek birşey anlayacakmı. Sözümün varacağı nokta (malum sizde biraz anlama kıtlığı var gibime geliyor,sadeleştirmek zorundayım her yazdığımı ), Türkçe zaten kendi kendisini değiştiriyor,bunun farkında değilmisin,suçu kalkıp başka yerlerde arıyorsun.Dünyada belkide bir tek Türkiyedir, kitaplar her 10-20 yılda bir sadeleştiriliyor.Yeni kuşaklar 50 yıl önceki Türkçeyi bile anlamakta zorlanıyorken ,bunu yapanda Türk devletiyken, sen kalkıp Yunan devletinin(böyle bir niyeti var ,yok bilmiyorum demiştim,varsa bunada karşı dururum) Türkçeyi yeryüzünden silmeye çalışıtığını ve işin en komik tarafı, bunu Pomakçayla yapmaya çalıştığı iddiana ne denirki,pes desem onuda anlamazsın.
[C.Ö.] Bu millet artık okuyor, araştırıyor, tarihini ve özünü öğreniyor. Sömürgecilik bitmiştir. Batı Trakya Türklerine uygulanmış olan etnik, kültürel ve ekonomik soykırımlardan dolayı uluslararası alanda özür dilenmelidir. [DPH] Bunu taleb etme hakkın tabiki vardır.Ama neden Pomakları hiç görmüyorsun,iş kendi milletine gelince feryat figan ediyorsun.Sonra kerdeşlik senaryoları çiziyorsun.Sen nasıl kardeşsin?
[C.Ö.]“Pomak dilini yaşatmak”, “Pomak kültürüne hizmet”, “kültürler yok olmasın”, “dillere saygı” gibi içi boş sloganlarla bizleri kandıramazlar. [DPH] Neden? yanlış birşeymi,sen az önce feryat figan Türkçemiz yok oluyor derken dilini savunmuyormuydun? Senin dilini , kültürünü savunma hakkın oluyorda Pomaklarin neden olmuyor.Önce bu ırkçı zihniyetini değiştir,dünya senin değil.Dünya üzerinde yaşayan herkezindir.Allah kerkezi farklı dilde ve ırkta yaratmıştır.Eğerki Müslümansan, inandığın Allaha karşı gelme,günaha da girme.Her dil ve ırk allah tarafından yaratılmıştır,bunu bilmezmisin? Sen kendini kandırmışşın,vazgeç bu yoldan.
Biraz içinde Allah korkusu varsa dillere ve kültürlere ,ırklara saygılı ol.Saygılı olki değerin artsın ve sende saygı göresin.
[C.Ö.] Hem sonra bu Pomatça denen uydurma ve kırma dil nedir? Kenarda kalmış pek az insanın konuştuğu, günün gereklerine, tekniğine ve bilimine yetmeyen, iç yapısı zayıf, cılız, önemsiz bir “parola” dir. İnsanların ilerlemesine yetmeyen, çağdaş ihtiyaçlarını karşılayamayan, şahsiyet sahibi bilim adamı yetişmesine imkân tanımayan ve birkaç dilin karmasından oluşturulmuş uydurma bir lehçeden başka bir şey değildir. Yani Pomak’ca kendi başına bir dil değildir.
[DPH ] İşte ırkçı zihniyetinin zirvesine ulaşmışın,seni tebrik ediyorum.Şimdi diyorsunki, az olan,yetersiz(?) olan herşeyi yok edelim,abe kardeşim o zaman senide yoketmeleri lazım,Çinliler milyarı aştı ,senin nüfusun nedir? Çin’in kaçta kaçışın,demekki Çinliler, ya bunlarda kim, kaç milyonki şu dili konuşuyor, deyip sizi kesmesi lazım.Yuh yani,insan bu kadarmı ırkçılık batağına saplanır.Hem Pomakçanın öğrenilmesini engelle,hem eğitimini engelle,hemde kalkıp deki ya kim biliyorki.Hem suçlu hem güçlü denen cinslerdensin.
[C.Ö. ] En önemlisi devletin iddia ettiği gibi bir anadili de değildir. Pomak diye bir millet tarihte hiçbir zaman olmadığı gibi böyle bir dilden de söz edilemez.
[DPH] Kaldıki Pomakçanın ana dil olduğunu devlet iddia etmiyor, biz Pomaklar söylüyoruz,devletlerde buna uymak zorunda kalıyor veya kalacaklar.Buna biz karar veririz.Ve köylerimizde öğrendiğimiz dilimizde ana dilimiz Pomakçadan başkası değildir.Günümüzde bu dilin gelişmemiş olması,yaygınlığının azalmış olması vb pek çok şey sizin gibi ırkçı zihniyetlerin eseridir.Pomakçayı yok etmek için 100 yıldır uğraşıyorsunuz,ama bizler Pomakçamızın yok edilmesine izin vermiyeceğiz.
[Cengiz Ömer ] Pomaklar Yunan değil… [DPH ] Evet bunda da haklısın,Pomaklar Yunan değildirler,Pomaklar Bulgar yada Makedon değildirler ama Pomaklar Türk te değildirler(Türkleşmişlerdir o ayrı konu,Türk ve dünya tarihçileri Türkleştiklerini-Türkiyede yaşayanlar çoğunlukla- kabul ediyor ,az biraz araştır) aslında sizin biraz araştırmaya ihtiyacınız var.Dostça tavsiye,ırkçı gözlüğünüzü çıkartıp birşeyler okursanız herşey daha farklı olacak emin olun.
[Cengiz Ömer]Pomak’ça denen sözde dil, balkanlarda yaşayan Türklerin yüzyıllarca yoğun bir Slav ve Bizans kültürü baskısı altında deformasyona uğramış bir dilidir. Bu Türkler dillerinin büyük bir kısmını kaybetmiş, lâkin dinleri sayesinde kimliklerini ve kültürlerini koruyabilmişlerdir. Zaten tarafsız bir şekilde araştırıldığında bu dilin içerisinde Türkçe ağzının ve kültürünün hakim olduğu görülecektir. [DPH] Ah be be güzel kardeşim,biraz sende araştırsan Pomakcanın antik slav dili olduğunu göreceksinde ,senin onu gördüğünü ben göremiyeceğim sanırım.Pomakçayı çok iyi konuşanlarla Türkçe arasında en ufak bir benzerlik dahi olmadığını çok net görebilmen gerekiyor.Pomakça ve Türkçe iki farklı dil gurubundadır,fiil yapısından tut,dişil -eril tanımlamları bile farklıdır(Turkçede bu yoktur). Türk kültürü etkisi doğal olarak vardır,çünki balkanlar Türkler tarafından müslüman edildi ve Balkan müslümanları islam kültürü altındadır,yani tıpkı Türkler gibi.Ama sen ,yok her müslüman Türktür ,diyorsan ona benim de cevabım yok.
[Cengiz Ömer ]Fakat devletin buna rağmen bütün gayesi ,bizleri gayesiz, hedefsiz, feleğini şaşırmış bir toplum haline getirmektir. En sonunda düşünce kabiliyeti körelmiş, sorgulamayan, önüne konan her şeyi kabul eden sömürge kafalı bir toplum haline getirmektir. Bu toplumun adı da “Pomakça konuşan Pomaklar” olacaktır.
[DPH] Biraz haddinizi aşıyorsunuz sanırım.Kendisini Pomak ve ana dilini Pomakça kabul edenlere bu hakaretleri sıralaman ne büyük bir gaflettir sen bile göremiyorsun.Belki sen Pomaklığından utanıyor olabilirsin ve bizler Pomaklığı yaşatmaya çalışıyoruz diye senin bunada düşmanlığın olabilir.Ama senin Ananda Babanda Pomak ise ,Annene ve babana küfür etme bari.El insaf güzel kardeşim,yazıktır, atalarına bu küfürleri sarfetmek namkörlüktür.Bunları haketmediler.
[Cengiz Ömer ] Sonuç olarak bizler, birilerine göre “Yunan Müslümanları’ymışız. [DPH] Evet sonuna kadar haklısın ,Pomak halkı Yunan Müslümanları değil,Pomaklar Bulgar Müslümanları değil.Pomak halkının tek kimliği vardır, oda POMAK lıktır.Bunu herkez bir gün öğrenecek.
[Cengiz Ömer ]Neden Bulgaristan’a veya Makedonya’ya göç etmemişler de hep Türkiye’ye göç etmişlerdir?
[DPH] Sayın arkadaşım,sence neden? Biraz düşün bakalım.Pomak halkı osmanlının bir parçası idi ve osmanlı rus savaşı denilen savaş,aslında ortodks , müslüman savaşı idi,dolayısıyla işgal olrduları karşısında pomak , türk,arnavut,boşnak ayırmıyordu,herkez müslümandı ve kovulmalıydı. Peki şimdi sorarım sana, sen olsan nereye giderdin? Seni öldürmek isteyen ve din savaşı verenleremi,yoksa 500 yıl devletim dediğin ülkenin daha güvenli, savaştan uzak yerlerinemi? Devam eden yıllarda da bu devam etmiştir,herkez tanıdığının yanına gider.Bu insanı bir davranıştır,bilinçli bir seçim değildir.
Öküz altında buzağı arama, çünkü orda buzağı olmaz. Saygılar.
Demokratik Pomak Hareketi – 2011
—————————-
[*]- Pomak alfabesi (Kiril)
А (A) – Б(B) – Ч(Ç) – Д(D) – Е(E) – Ф(F) – Г(G) – Х(H) – Ѫ(I-IA) – И(İ) – Ж(J) – К(K) – Л(L) – М(M) – Н(N) – О(O) – Ѡ(OA-IO)П(P) – Р(R) – С(S) – Ш(Ş) – Щ(ŞT) – Ц(TS) – Т(T) – У(U) – Ю(YU) – В(V) – Й(Y) – ѣ(YE-EE-İE) – Я(YA) -З(Z) – Ь(YUMUŞATMA) Kьой (село) = Kóy (turkish pronunciation = köy) According to me using as KѠй is more meaningful then “ьо” and also ;
Гледа (Official bulgarian) Гльода (Rhodope tongues / mostly pomaks) ГлѠда (Alternative letter) ********* Ѡ(OA-IO) ö sesi için alternatif olarak arkaik slavca’dan alınmıştır. Ѫ (yus) ve ѣ (yat) harfleri bulgaristan’da1945 harf devrimi öncesine kadar özellikle rodoplarda yoğun şekilde kullanılmaktaydı. (Kaynak:Pomak.eu)
Açıklama:Mavi renkli yazılar Cengiz ÖMER in Batı Trakya’da çıkan MİHENK Dergisinde yayınlanmış olan ” Pomaklar Öz vbe Öz Türktür” yazısında alınmıştır.
5 Comments
b.trakya pomagi
Posted December 1, 2011 at 7:39 PM
ne acidir ki pomakcanin ve pomaklarin bas inkarcilari cengiz gibi pomaklardir (asagilik kompleksi)….kendisi bir pomak olmasina ragmen yillardan beri gazeterinde pomaklari yok saymakta ve biryerlere yagciligin daniskasini yapmaktadir . Cengiz gibiler anne babasiyla pomakca konusmakta sonra da pomakca diye bir dil yoktur demektedir. Ne aci bir paradoks. Ancak zamanlar degismekte ve pomaklar bilinclenmektedir. Bilisim cagi pomaklarin gozlerini acmis, daha bilincli olmalarini saglamis ve masalcilarin maskesi dusmustur. Evet pomak diye bir millet vardir ve bu millet sadedece ve SADECE POMAKTIR. Pomaklik disinda baska hicbir etikete (yunan,bulgar,makedon,turk vs) ihtiyac duymamaktadir. Cunku pomaklar sadece POMAKTIR. Kalin saglicakla…
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
Rating: +6 (from 6 votes)
decenqua
Posted January 11, 2012 at 3:32 AM
Adam ne hakla Pomakcayı bu kadar aşağılıyor.Bu ne Utanmaz Irkcılık histerisi halleri.Bir Çerkes olarak Pomakçaya karşı sarf ettiği laflardan rahatsız oldum.Ha Çerkescemi aşağılamış,ha Pomak kardeşlerimin anadili Pomakçayı..Utanmaz,İnsanlıktan nasibini alamamış kerkenez.Bu ne Ali Cengiz ayakları Cengiz ÖMERmisin nesin.Saygısız.Allah Allah…Bunların kanları kırmızı renkten arınıyor herhal,İnsanlıktan çıkıyorlar.Kendi kavimlerinden olmayanları hep aşağılama edebiyatları..Yarabbim sen hayırlara vesile eyle bu gibi densizleri marjinal kıl yarabbim.Kıyıdan köşeden çatlak sesler çıkartan,mensup olduğu kavmi aslen temsil etmeyen böyle hilkat gariplerine akıl fikir ver yarabbim.Adam tam bir gözü dönmüş ırkcı.Allahım bunları hiç bir konuda muaffak eyleme yarabbim,belalarını ver yarabbim…Amin..
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
Rating: +5 (from 5 votes)
cafer bakan
Posted February 1, 2012 at 7:01 PM
himse araya mifak tohumları ekmesin pomaklar üzerinden siyaset yapmasın sakın pomaklar yaşadıhı hayattan ve kardeşlikten memnundur bende pomağım.
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Rating: -3 (from 3 votes)
NECATI AGA
Posted February 20, 2012 at 10:27 PM
Pomaklar , uzerinden balkanlarda yeni oyunlar politikalar yapilmaktadir..
ne acidir ki pomakcanin ve pomaklarin bas inkarcilari cengiz gibi pomaklardir (asagilik kompleksi)….kendisi bir pomak olmasina ragmen yillardan beri gazeterinde pomaklari yok saymakta ve biryerlere yagciligin daniskasini yapmaktadir . Cengiz gibiler anne babasiyla pomakca konusmakta sonra da pomakca diye bir dil yoktur demektedir. Ne aci bir paradoks. Ancak zamanlar degismekte ve pomaklar bilinclenmektedir. Bilisim cagi pomaklarin gozlerini acmis, daha bilincli olmalarini saglamis ve masalcilarin maskesi dusmustur. Evet pomak diye bir millet vardir ve bu millet sadedece ve SADECE POMAKTIR. Pomaklik disinda baska hicbir etikete (yunan,bulgar,makedon,turk vs) ihtiyac duymamaktadir. Cunku pomaklar sadece POMAKTIR. Kalin saglicakla…
Adam ne hakla Pomakcayı bu kadar aşağılıyor.Bu ne Utanmaz Irkcılık histerisi halleri.Bir Çerkes olarak Pomakçaya karşı sarf ettiği laflardan rahatsız oldum.Ha Çerkescemi aşağılamış,ha Pomak kardeşlerimin anadili Pomakçayı..Utanmaz,İnsanlıktan nasibini alamamış kerkenez.Bu ne Ali Cengiz ayakları Cengiz ÖMERmisin nesin.Saygısız.Allah Allah…Bunların kanları kırmızı renkten arınıyor herhal,İnsanlıktan çıkıyorlar.Kendi kavimlerinden olmayanları hep aşağılama edebiyatları..Yarabbim sen hayırlara vesile eyle bu gibi densizleri marjinal kıl yarabbim.Kıyıdan köşeden çatlak sesler çıkartan,mensup olduğu kavmi aslen temsil etmeyen böyle hilkat gariplerine akıl fikir ver yarabbim.Adam tam bir gözü dönmüş ırkcı.Allahım bunları hiç bir konuda muaffak eyleme yarabbim,belalarını ver yarabbim…Amin..
himse araya mifak tohumları ekmesin pomaklar üzerinden siyaset yapmasın sakın pomaklar yaşadıhı hayattan ve kardeşlikten memnundur bende pomağım.
Pomaklar , uzerinden balkanlarda yeni oyunlar politikalar yapilmaktadir..
Da živeja Pomašku hora!